007 rakastettuni tekee tyylillä sen, minkä Kuuraketti pilaa liiallisella hössötyksellä.
007 rakastettuni tekee tyylillä sen, minkä Kuuraketti pilaa liiallisella hössötyksellä. Eittämättä tämä on Roger Mooren paras Bond-elokokuva. Sitä voi pitää ensimmäisenä modernina bondina. Huumori on tärkeäällä sijalla, ja politiikassa otetaan askel liennytyksen suuntaan. Samalla se on Jawn (Richar Kiel) entrée. Bond-tyttö tuntuu sarjassa lukeutuvan viehkeimpien joukkoon (Barbara Bach). Myös yksi parhaista tunnareista: Carly Simonin "Nobody Does It Better".
Tärkeä sijansa on visuaalisella eleganssilla, josta vastasi viimeisen suurtyönsä tehnyt elokuvaaja, ohjaajalegenda Jean Renoirin poika Claude Renoir. Samalla palattiin takaisin hyvin laajaan kuvasuhteeseen.
Tarina ei lainaa nimeä lukuunttamatta mitään Ian Flemingin alkuperäisestä romaanista (1962, suomeksi 1966)
Elokuvan huikea, Rick Sylvesterin suorittama hiihto/laskuvarjo-suntti on yksi sarjan parhaista aloituksista. Loppu puolestaan kertoo, mihin suuntaan ollaan menossa eli suureellisiin hömpötyksiin.
Lopputeksteissa kerrotaan Bondin palaavan For Your Eyes Only -elokuvalla. Näinhän ei käynyt. Tähtien sodan huikea menestys ohjasi tuotantotiimin tekemään oman avaruusoppperansa Moonrakerin.
Jo Egmontin vuosien takainen SE tarjosi laadukkaan kuva, joka näyttää ääriolosuhteet tavalla, joka oli valovuoden päässä suttuisista VHS:stä tai pan&scan-versioista. BD toistaa Gizan pimeyden ja aavikon kirkkauden tietysti vieläkin paremmin, vaikka nykyelokuvien tarkkuudesta jäädäänkin selvästi. Ääniraita soi tasapainoisesti. Ekstroissa 18 min. dokumentit, kaksi minuuttia kuvakäsikirjoitusta ja kommenttiraita. Arvioitu levy on osa Bond 50 -kokoelmaa. (PS)